Home Animale Chestii Tari Clipul Saptamanii Filme Funny M-am Saturat Tipic Romania Despre Blog
Vizualizeaza Dinamic

duminică, 30 mai 2010

Marele fâsssssss-ssss

Sincer asa as descrie conventia Tatoo - Expo de anul acesta. Nu sunt eu marele expert in conventii sau in tatuaje  dar asa atmosfera plictisitoare si anosta nu am mai simtit / vazut de muuuulta vreme. Prima chestie naspa tine de locul ales pentru amenajarea standurilor: anul trecut conventia s-a tinut in parcarea salii Transilvania si mi s-a parut mult mai reusit. Asta din simplul motiv ca evenimentul a fost in totalitate "open-air" si implicit toata lumea era in acelasi loc in acelasi timp. Anul acesta pentru ca standurile au fost amenajate exclusiv in sala, lumea a fost permanent impartita in minim 2-3 regiuni: cei din sala care se holbau sau isi faceau tatuaje, cei de pe holuri care stateau la o tigare (pentru ca in sala fumatul era interzis) si cei de afara care stateau la aer (pentru ca era incredibil de cald inauntru...halal sistem de climatizare), la randul lor, rasfirati prin vreo 3 locuri. Primul minus asadar, impartirea aproape obligatorie a vizitatorilor in grupuri si grupulete care a stricat enorm atmosfera, cel putin pentru mine.
Dupa aceea ar mai fi de mentionat organizarea evenimentelor si festivitatilor din cadrul conventiei care nu a respectat sub nicio forma programul anuntat. Ideea era ca in fiecare seara se dau niste premii dupa care o trupa va sustine un concert. Parerea mea este ca peste 50% din vizitatori au mers pentru concerte, nu de alta dar super-artistii tatuatori, desi nu le contest valoarea si nici nu sunt indreptatit sa ma pronunt asupra talentului lor, bagau niste preturi la manopere incat multi s-au multumit doar cu privitul. Pana una alta nici nu aveai ce vedea prea multe (vorbesc strict din punctul de vedere al vizitatorului anonim care nici nu are inclinatie si nici nu este atras de arta tatuajelor). Erau unele modele chiar foarte reusite si deosebite, dar asa cum am spus, majoritatea cred ca s-au multumit cu privitul si probabil asteptau concertul. Astfel, pentru vizitatorul obisnuit care a venit sa vada Trooper, pana la ora recitalului seara a fost o imensa lãbãrealã iar gandul de a da o fuga in centru la concertul Cargo, care era si pe moca, bantuia mintea rau de tot. Dar nu am riscat sa pierd inceputul repertoriului Trooper asa ca am frecat buha vreo 2 jumate mai mult decat planuisem pana am putut in sfarsit sa vad si eu ceva miscare. Deci, super plictiseala si abureala cat cuprinde, asta daca nu ai avut norocul sa fii pasionat de tatuaje. Dupa cum spuneam concertul Trooper a inceput cu vreo 2 ore jumate mai tarziu decat se anunta in program (23:30 aproximativ, in loc de 21:00) si asta gratie festivitatii de premiere a tatuajelor facute in acea zi. Festivitatea in sine mi-a dat o incredibila senzatie de somnolenta, chiar imi pare rau ca nu am filmat pentru ca mi-as fi asigurat somnul in caz de insomnii. Aceasta s-a desfasurat dupa sablonul: "si acum se pregateste sa vina pe scena Cutarescu cu tatuajul x realizat de catre artistul Ling Ce-Apuc...aplauze va rog"...cei 20 de groupie de langa scena toti cu aparatele in mana aplaudau a lene dupa care individul tatuat se invartea sa arate manopera juriului si dupa aceea celor de langa scena care faceau poze in disperare: "weee ce tatuaj muisto!". Chestia asta s-a repetat de vreo 15-20 de ori pe putin, evident dupa ora 21:00, ora la care concertul trebuia sa fie deja in toi. Dupa ce s-au minunat de toate picturile, minunatul juriu a mai avut nevoie de inca vreo jumatate de ora pentru a decide cine ia locul 1, 2 si 3 la diferitele categorii de tatuaje..."extraordinar" spectacol nu am ce zice, am ramas cu gura cascata...de somn. Din fericire baietii de la Trooper au avut rabdare cu snobii aceia si pe la 23:30 au urcat pe scena...desi nu au fost maxim 50 - 70 de spectatori langa scena si inca vreo 10-15 in tribune (apropo, cum dracu sa stai in tribune la un concert metal?).
Anyway, organizatorii Transilvania Tatoo Expo ar trebui sa le ridice o statuie baietiilor de la Trooper pentru ca au reusit sa faca atmosfera si sa scoata publicul din starea de letargie in care au fost indusi de catre festivitatiile lor de premiere. Desi au avut un numar ridicol de mic de spectatori (cine nu a venit la concert sa-i fie rusine, oriucum a avut ce pierde), trupa a cantat excelent si suficient de mult incat sa sature pe toata lumea. Fara aere de vedete de genul "pentru atatia oameni vreti sa ne obosim?", Trooper au cantat piese de pe ultimul album scos "Vlad Tepes - Poemele Valahiei", momente in care baietii de la nu-stiu-ce-grup-de-cavaleri din Sibiu puneau in scena (defapt in fata scenei) versurile cantate: gen lupte "Tepes vs. Turcii", dueluri intre romani si turci, ursitoare, etc. Pacat ca repertoriul baietilor a fost stricat la un moment dat de o pitzi-rock din organizare, cu aere de femme-fatale, mare fanã Trooper, care probabil prin mici aranjamente a incercat un duet cu Alin (solistul trupei) la una din piese...pacat ca baietii au acceptat, probabil ca nici nu aveau ce zice dat fiind statusul "vedetei rock de ocazie", oricum despre astfel de "fani" n-am ce zice decat: lame wanna-be's! (si nu e vorba ca o invidiez ca a urcat pe scena cu Trooper, pentru ca stiu ca n-avea ce cauta acolo). Au urmat apoi ceva piese mai vechi care au incins atmosfera iar la insistentele "numerosului" public, baietii au interpretat asa ca de incheiere, "Fear of the Dark" de la Maiden care a sunat a-naibii de bine. Nu cred ca se gandea nimeni atunci cand strigau "bis" ca vor auzi si Iron Maiden live. Cred ca nici artistii originali nu ar fi interpretat piesa mai bine!
Deci, concluzie: Trooper a scos din rahat atmosfera si s-au dovedit a fi profesionisti in munca lor iar Tatoo Expo din pacate, din punctul meu de vedere a fost mai prost organizat decat anul trecut si mult mai neinspirat...daca nu va dati in vant si nu va pasioneaza cu adevarat arta tatuajelor, in afara de baut bere, mancat mici si pierdut vremea, nu prea aveti ce face pe acolo...eventual sa luati loc in tribune si sa va uitati in gol...sau dupa pitzi-rock, pentru ca am vazut o gramada. Iar daca vreti cumva sa mergeti azi, in ultima zi la concert, la programul afisat pe site mai adaugat inca 2 ore daca nu vreti sa stai degeaba pe acolo.

PS: Am observat ca la concert era un tip cameraman care tot filma, sper sa se gaseasca cat mai repede pe net filmarile pentru ca trebuie neaparat revazute!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu