Home Animale Chestii Tari Clipul Saptamanii Filme Funny M-am Saturat Tipic Romania Despre Blog
Vizualizeaza Dinamic

sâmbătă, 15 septembrie 2012

Romanii si mersul cu autobuzul (part I)

By Vlad

Part I of II

Concomitent cu revenirea mea in clasa muncitoare (mandra ca un soare), am devenit si un utilizator frecvent al mijloacelor de transport in comun, mai exact al autobuzelor (nu ca ar exista alte mijloace de transport in comun in Sibiu). Nu stiu daca ati fost atenti la ceea ce se intampla in jurul vostru cand ati calatorit cu autobuzul, insa in cele cateva saptamani de cand folosesc acest mijloc de transport, pot sa ma "laud" ca am memorat cateva evenimente care merita "povestite". Deasemenea, mi s-a confirmat teoria care spunea ca romanii sunt un neam de necivilizati, neciopliti si nespalati (mare minune, nu?).

Ca si paranteza, vreau sa mentionez ca NU lucrez la McDonald's, spre surprinderea "UNORA" care insinuau ceva de genu', la un post mai vechi...karma is a bitch, ain't it?

Revenind la ale noastre, prima chestie care vreau sa o discutam este legata de teoria care mi-a fost confirmata, gratie utilizarii "intensive" a autobuzelor...deci da, conationalii nostri sunt repetenti si corigenti in ceea ce priveste igiena si salubritatea. De ce? Deoarece, se pare ca 90% dintre calatori prefera sa stea inchisi ermetic in autobuze, inghesuiti si striviti unii de altii, mirosind transpiratia si respiratia celor de langa ei, decat sa deschida naibii un geam al vehicului. Da, ati citit bine. Poate exagerez, dar cand vezi ca la fiecare cursa, geamurile autobuzelor sunt inchise si nimeni nu schiteaza nici cel mai mic gest care ar putea trada dorinta de a deschide un geam, preferand in schimb sa inhaleze aerul imbâcsit de praf si alte particule, incepi sa-ti pui intrebari.
Nu stiu cat de important este pentru voi (sau pentru ei) sa poti respira aer cat de cat proaspat, insa eu prefer briza aerului matinal, usor rece, in detrimentului atmosferei "calduroase", apasatoare si infectate cu fel de fel de mirosuri "personificate". In plus de asta, aerul rece si proaspat ajuta la inviorare, pe cand, o atmosfera "inchisa", bogata in dioxid de carbon, combinata cu o temperatura destul de ridicata a aerului, creaza stare de somnolenta. Inteleg ca multi sunt frigurosi din fire si nu trebuie sa aiba acelasi preferinte ca si mine, dar cand pute in autobuz, sincer...ce rau credeti ca va poate face aerul proaspat? Normal ca atunci cand am incercat sa deschid geamurile, calatorul x si y s-au uitat urat la mine, nu? Ii intelegeam si pe ei, daca erau cetateni in varsta, dar la o privire de ansamblu, majoritatea calatorilor au pana in 35-40 de ani...degeaba, aerul rece omoara, aerul infect salveaza ;). Sincer ma mir ca la ora amiezii, gasesc totusi 2-3 gemulete deschise partial...chiar ma mir, pentru ca e destul de clar ca unii prefera sa se asfixieze decat sa stea la aer.

In alta ordine de idei, intr-o oarecare dupa-amiaza cand ma intorceam spre casa, se urca din statia y o tanti batrana, exact langa locul meu. Desi aveam de gand sa-i cedez locul de pe scaun, nu n-am grabit sa o fac imdiat, pentru ca urma sa cobor peste 2 statii (adica in vreo 5 minute). Intre timp, tanti adopta o strategie agresiva de obtinere a unui loc de sezut, se planteaza langa scaunul meu si incepe sa se uite lung la mine...comenteaza ceva de genul "nu mai e nici un loc liber aici?" si continua sa se holbeze lung la mine. Fuck it, daca stia sa ma intrebe frumos, ma ridicam si ii cedam locul, insa datorita atitudinii spurcate nici nu m-am deranjat sa o bag in seama...ar mai fi de precizat ca tanti era de etnie...nu ca as fi rasist, dar trebuie sa remarc legatura stransa dintre tupeul jegos etalat de anumite persoane si zona de origine sau etnia acestora.

Ar mai fi multe de povestit dar n-as vrea sa rezulte un alt "carnatz" de articol, mult prea greu de digerat. Asadar, am decis sa impart acest reportaj in doua parti. In cazul in care nu v-am plictisit cu acest subiect si / sau vreti sa aflati si despre alte cretinisme care se intampla zilnic in autobuze, va astept si maine cu partea a II-a a "reportajului". Pana atunci, aratati pe cat posibil ca putem fi si  noi civilizati si educati ;). Bye!

2 comentarii:

  1. Mijloacele de transport in comun sunt scarboase,nu-i inteleg deloc. Eu mi-am lovit unghia incercand sa deschid un geam in autobuz,bine ca s-a deschis pana la urma.De atunci imi caut cate o cheie sau ceva ca sa deschid geamul in autobuz si ma gandesc "Oare se va deschide sau nu?" m-a durut luni intregi unghia si s-a refacut foarte greu.Odata nu mai aveam timp sa ma uit pe placuta cu program si l-am intrebat pe sofer la cat pleaca sau daca o ia in directia x, a spus ca nu zice decat daca ii dau o cafea... Cica "tanti era de etnie" :)) great. Mai dam si de asa jeguri,nu?:P

    RăspundețiȘtergere
  2. Rasisto :D Nu prea imi place sa am idei preconcepute despre oameni, dar cand unii isi confirma "renumele", e nasol :)
    Tupeist soferul, trebuia sa-i faci reclamatie :D

    RăspundețiȘtergere