Home Animale Chestii Tari Clipul Saptamanii Filme Funny M-am Saturat Tipic Romania Despre Blog
Vizualizeaza Dinamic

vineri, 1 iulie 2011

Inainte de restanta (tipic studentesc)

Cred ca este arhicunoscut modul in care studentii abordeaza examenele...ba nu, nu studentii, studentii - restantieri, acea categorie speciala a studentimii care nu prea se agita cand vine vorba de sesiune si examene si care trateaza examenele lejer, relaxati si fara prea mult stres, in conformitate cu varsta pe care o au.
Si le dau dreptate si ii inteleg, in primul rand pentru ca si eu fac parte din ei si in al 2-lea rand pentru ca au intre 19 si 23 de ani si nimic legat de scoala si de facultate si de sistemul de invatamant romanesc nu merita nici macar un neuron distrus din capul tinerilor...adica sa fim naibii seriosi, daca la 20 +/- 2 ani ai stres si probleme, ce faci la 30? Nu mai suntem in evul mediu unde trebuia sa te ocupi de problemele gospodariei de la 7 ani, la 16 trebuia sa te casatoresti si pe la 25 sa te pregatesti sa mori de lepra, ciuma sau cine stie ce alte boli de provenienta divina.
Mai mult decat atat, procesul de invatare ar trebui sa fie insotit de o placere si un sentiment de realizare de sine, nu de stres si agitatie. Bineinteles, elementele amintite sunt din start excluse din invatamantul superior romanesc pentru simplul motiv ca sunt prea multe materii si prea mult rahat de inghitit ca sa-ti mai placa ceva - fuck it, nici macar ce iti placea inainte nu-ti mai place pentru ca nu prea mai ai timp sa te gandesti la ce iti mai placea.
Din an in pasti mai dai peste o materie care, mai - mai seamana cu ceea ce ai vrea tu sa inveti si sa te ocupi din domeniul X (pentru ca nu exista genii care sa stapanesca in profunzime toate ramurile unui domeniu) si atunci parca simti si alt gust nu doar cel de rahat, insa dureaza mult prea putin si vine semestrul urmator care iti mai aduce o roabã de inghitit...nu inghiti, n-ai ce cauta in invatamantul universitar.

Ce am vrut sa va zic este faptul ca aveam programata  o restanta prin data de 27 sau 28, cu posibilitatea de a o sustine si saptamana viitoare, in 5 , 6 sau 7. Din fericire, nu sunt singurul "inapt" care a refuzat gustul de rahat al facultatii si vorbeam cu un coleg cand sa mergem, avand atatea posibilitati...conversatia aproximativa:

Eu: Ma, mergem la 'grafica' poimaie? Ca sa stiu ce sa fac?
Colegu: Cand mai putem merge? Ca io nu prea mi-am invatat inca nimic.
Eu: Nici io de aia intreb...mai putem in 5, 6 si 7.
Colegu: Hai sa mergem mai incolo ca nu imi vine acuma sa invat.
Eu: Perfect, mult mai bine asa.
Colegu: Ms, mi-ai luat o piatra de pe inima.
Eu: Si tu mie!

Tin sa mentionez ca in momentul in care am purtat dialogul eram gata pregatit si montat sa ma apuc de studiu, foile pregatite, atmosfera propice...urmand ca in final sa revin la vorba mea preferata...FUCK IT! (as spune-o in romana da suna prea vulgar).
Ideea principala: studentul ar face orice sa nu se apuce de studiu, de "invatat" cum zice lumea buna...si cauta n+1 moive doar ca sa evite momentul in care deschide cartea sau intinde foile prin toata camera...tot timpul m-au amuzat fazele si povestile de genul iar cand am facut si eu parte dintr-un scenariu tipic studentesc (nu ca ar fi prima data), amuzamentul a fost cu atat mai mare.
Cu ocazia asta mi-am dat seama ca imi era dor sa ma uit la un "nature show" pe Nat Geo...sau era oare Animal Planet? Habar n-am, dar un documentar despre viata salbatica de pe undeva din Africa centrala era mult mai "prietenos" decat cele cateva zeci de foi care trebuie sa le TOCIM la materia, numita generic 'grafica'. Si spun tocit, pentru ca atata timp cat ti se cere sa stii pe de rost niste definitii care, fie vei mai avea tangenta cu ele, fie nu, nu contribuie la calitatea ta de persoana calificata, deci nu poate fi vorba de invatat...cand inveti ceva nu trebuie sa stii pe de rost fraze (am spus si mai sus ce inseamna pentru mine invatat)...ei bine la 'grafica' trebuie...cu "multumirile" de rigoare cadrului didactic care are aceste pretentii.

La naiba cu spiritul meu rebel, cateodata ma enerveaza...de ce n-am putut fi ca cei care tac si fac? (sa stiti ca va invidiez cateodata). Imatur ce sunt eu, ma tot plang aici in loc ce sa stau cu burta pe carte! (auto-irony, can you feel it?)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu