Home Animale Chestii Tari Clipul Saptamanii Filme Funny M-am Saturat Tipic Romania Despre Blog
Vizualizeaza Dinamic

marți, 26 ianuarie 2016

Romanii sunt priceputi la orice

...mai putin la a-si vedea "lungul nasului si a sta in banca lor"

By Vlad

Yes people, am un blog. Avand in vedere ca postarea aceasta va merge direct pe facebook si cum acolo am contacte si prieteni mai noi decat blogul, ma gandesc ca articolul acesta este o surprindere pt voi. Sincer sa fiu chiar m-am bucurat cand am vazut ca inca mai am activ contul, astfel ca am decis sa profit :-)

Referitor la subiectul postarii. Voi ati observat ca facem parte dintr-o natie de priceputi la absolut orice? As putea enumera toate disciplinele legate de stiinta, tehnologie, fizica, matematica, filozofie, literatura - you name it - indiferent despre ce este vorba, cu siguranta cunoasteti cel putin 2-3 persoane care se "pricep" la orice. Nu ma refer la persoane care au pe baza la ce sa vorbeasca, pentru ca sfatul lor ar fi oricand binevenit. Ma refer la acei mormoloci monocromatici  care s-au trezit experti de renume mondial pe tema X, unde X este absolut orice ai facut sau vrei sa faci. Am o "problema" cu astia. De multe ori mi-e atat de greu sa ma abtin incat trebuie sa ma manifest pe blog.

In ultimele cateva luni, am avut 2 astfel de evenimente care s-au intamplat intr-un interval suficient de scurt incat mi-au umplut paharul si sa m-am suparat negativ (cateva minute, pentru ca nu merita sa investesti mai multa energie in mormolocii lobotomizati monocromatici - vedeti? e usor sa vorbesti nonsensuri si sa te crezi inteligent).

In primul caz, eram intr-o discutie "random" despre faptul ca voi folosi la job un nou "tool". Dat fiind faptul ca persoanele de fata nu erau din domeniu, am dat 2-3 explicatii succinte legate de aceasta. Din strafundurile gandirii una din persoanele de fata se trezeste sa-mi spuna ca "ala ii simplu de folosit"...ok, imi spui tu asta pe baza la ce? Nu detaliem domeniile vaste de aplicabilitate a tool-ului, dar ne intrebam cum de o persoana care nu si-a demosntrat niciodata abilitatile cu acest instrument si nici nu avea cum, isi da cu parerea, incercand sa creeze impresia ca asta e munca simpla. Chiar nu inteleg oamenii ce ofera un punct de vedere pe care nimeni nu l-a cerut si asupra caruia nu au cum sa detina o parere perinenta - cum nici eu nu as fi recomandat sa-i spun unui pictor ce culori sa foloseasca pentru opera sa.

In cel de-al 2-lea caz, niste persoane total "asportive" incercau sa ma ia peste picior pentru ca m-au vazut in timp ce consumam un shake. Las la o parte ineptiile de pe net care imi spun ca shakeurile nu sunt sanatoase si pot sa fac cancer la creier din cauza lor si realizez ca sunt din nou in fata cu acelasi tip de persoane "stie tot" care sunt paralele cu subiectul, dar care se cred experte in domeniu. Avea rost sa intru in polemica cu ei si sa povestim despre varietatea de exercitii care se pot face si efectele lor, despre alimentatie si nutritie sau despre tipurile somatice ale organismului? Nu avea ("Ce-i aia tip somatic?"). Le-am spus ca beau proteine si carbohidrati si s-au uitat la mine ca la felul 12...pentru ca 99,9% din romani nu au idee de ce trebuie sa manance si mai ales, ce trebuie sa manance. Avea rost sa vorbim despre substanele organice din alimente? Nu avea, pentru ca la ei ce e important e sa fie cartofi prajiti, mici, bere, McDonald's si KFC.
Daca era vorba de curiozitate poate chiar ma oboseam sa explic, dar cand incepi cu sfaturi de batranica plictisita doar pentru ca cineva nu se indoapa cu toate cacaturile, cum tu faci, dai dovada nu numai de o minte incuiata ci si de educatia precara si cultura ta generala nula.

De asta nu o sa pot niciodata sa agreez neamul nostru adormit: parca am ramas blocati cu gandirea din anii comunismului, cand totul era tras la indigo si cine era diferit primea bonus o eticheta de "nebun". Daca vezi un om ca-i vegetarian, ca nu bea bere, nu iese in club, ca nu mananca rahat-food, sau nu face orice alta idiotenie pe care tu o faci (si esti mandru de asta), pai sa-l iei peste picior, pentru ca esti cool, inteligent si tu stii mai bine.

Degeaba suntem in 2016 lucram in multinationale avem diplome si net. Breaking news: multinationalele ne angajeaza pentru ca suntem ieftini, diplomele sunt luate -fara numar- pe baza la niste note date din buzunar iar netul il folosim pentru facebook si/sau seriale.
Poti discuta cu astfel de persoane despre atomi si "quarkci", astrofizica, filozofie, chakre, alte dimensiuni, geopolitica, istorie, sau orice alt domeniu care stimuleaza neuronul? Nu poti, pentru ca universul lor se invarte in jurul la mancat, dormit, defecat si eventual f**ut (foarte discutabil ultimul punct).

Ce am concluzionat este ca odata cu "modernizarea" societatii, a aparut o specie noua de cetatean: taranoiul cu diploma (cer iertare oamenilor din mediul rural, in acest context nu ma refer la ei). Este vorba despre persoanele acelea a caror loc este la coada vacii si pe camp la sapat cucuruzul (sau alte legume). Dar facultatile au devenit accesibile pentru toti, joburile se gasesc si treptat taranoiul cu diploma care a crescut cu TVR1 si cu teleenciclopedia s-a trezit cu net, absolvent de facultate intr-un oras care, fata de catunul de unde provine, pare metropola. Dar intelectul sau tot la coada vacii a ramas, cu un bonus de impresii adaugat, pentru ca are diploma: de aceea avem "mecanici de cartier", "experti" atotcunoscatori, inteligenti care isi dau cu parerea pe orice subiect chiar daca IQul lor ii recomanda cel mult ca si senior supervisor la sura din fundul ogradei. Faptul ca ai o diploma nu te face cerebral.

Daca tot ati plecat de la coada vacii, incecati sa va deschideti orizonturile si vedeti-va lungul nasului. Nici unul nu sunteti absolventi de Harvard, MIT, Cambridge si nici dracu' nu-si va aminti de voi...sunteti un nimic, la fel ca ceilalti...un nimic mai mic...pentru ca nu ganditi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu