Home Animale Chestii Tari Clipul Saptamanii Filme Funny M-am Saturat Tipic Romania Despre Blog
Vizualizeaza Dinamic

luni, 10 octombrie 2011

Tributul meu pentru Asasini (part I)

Aceste articole sunt scrise pentru a oferi un tribut uneia dintre cele mai reusite serii de jocuri din ultimii ani, o serie de jocuri care m-a lasat "cu gura cascata" si care m-a tinut lipit de monitor nenumarate ore. Aceste articole sunt un tribut pentru franciza Asassin's Creed. 

Daca ar fi sa ma intrebe cineva "Ce joc bun imi recomanzi?" gandul mi-ar zbura direct la seria "Assassin's Creed", produsa de catre UbiSoft: nu doar datorita pretului accesibil ci si datorita calitatii acestor jocuri.
Pot sa afirm fara a risca exagerari, ca seria "Assassin's Creed" (prescurtat AC de acum incolo, din motive de comoditate si economie de spatiu) este cea mai reusita franciza din ultima perioada, franciza care a castigat milioane de fani in cei 4 ani de cand a fost lansata. Am sa incerc in aceste doua articole legate (partea a II-a maine) sa va prezint atat povestea jocului cat si elementele de gameplay (mai pe romaneste: cum este jocul). Recomand sa va luati o bere, cafea, suc, ceai si sa va inarmati cu rabdare pentru ca aveti, ca de obicei, destul de mult de citit


1. Cine sunt asasinii?

In universul jocului, asasinii formeaza o societate secreta, underground, condsa de un "Master Asassin",  cu radacini adanc infipte in istoria antica. Organizatia / societatea / clanul asasinilor este intr-un razboi direct, insa purtat in secret si pe ascuns, cu Templierii, a caror grupare, pe langa aspectul istoric de cavaleri cruciati, au si ceva interese "minore": dominarea lumii, controlul omenirii si mai ales, obtinerea / gasirea unei "arme" care le-ar permite acest lucru.
Desi sunt declarati inamici ai autoritatilor, asasinii sunt ajutati de multe ori de catre populatia civila, scopul suprem al acestora fiind acela de a apara libertatea si liberul-arbitru al omului de rand. De fapt misiunea  suprema a asasinilor este foarte bine sintetizata intr-o fraza extrasa din crezul lor: "We work in the shadow to preserve the light!". Scurt si patrunzator!


2. Povestea din Assassin's Creed:

Pentru ca seria "Asassin's Creed" este deocamdata formata din 3 titluri: Assassin's Creed, AC II si AC: Brotherhood" povestea a ajuns la dimensiuni considerabile, chiar si rezumatul acesteia fiind destul de "stufos". O sa ma straduiesc sa scriu cat mai pe scurt, dar nu promit nimic. Multumesc de pe acum pentru rabdarea si timpul acordat :).

Actiunea din seria AC se desfasoara in prezent...ma rog, dintr-un anumit punct de vedere. AC este printre putinele jocuri (defapt eu nu cunosc altul) care prezinta o povestire "in rama". Rama, nu râmã. Stiti voi, persoana care traieste niste evenimente, relateaza la randul ei alte evenimente, in timp ce isi traieste propriul fir narativ (sper ca m-am exprimat corect).
Cum adica "cum adica?" ?. Ca in "Hanul Ancutei" ma, de Mihail Sadoveanu...you see? Not? Off bine, fie, o sa explic altfel.

Franciza are ca protagonist un cetatean oarecare (or so it seems), un ex-barman: Desmond Miles. Intreaga aventura epopeeicã a lui Desmond incepe cand acesta se trezeste intr-un laborator de cercetare obscur ce apartine unei megacorporatii, numita Abstergo. Evident ca Desmond nu stie cum a ajuns acolo si evident, nu il cunoaste pe doctorul in halat alb care sta la capatul patului asteptandu-l sa se trezeasca.
Doctorul este distant si nu raspunde intrebarilor adresate de catre Desmond, ci ii cere imperativ, sa "intre" in Animus: un aparat din domeniul SF care permite utilizatorului (in acest caz, Desmond Miles) sa isi exploreze memoria genetica.

Science point: conform teoriei memoriei genetice fiecare dintre noi are stocat in ADN toate memoriile si cunostiintele stramosilor a caror ADN il purtam. 

Pentru ca nu prea are de ales, protagonistul se conformeaza si astfel aventura sa prin "labirintul" prorpiului ADN incepe - totodata si aventura jucatorului in universul Assassin's Creed.

Primul "stramos" pe care Desmond il va intrupa virtual, in Animus este un asasin care a trait in perioada celei de a III-a Cruciade (1189–1192), in zona Levant-ului, pe numele sau Altaïr ibn-La'Ahad (="TheBird - Son of No One"). Cu un trecut invaluit in mister, Altair va opera in trei orase emblematice ale zonei: Damasc, Acra si Ierusalim, urmand indicatiile "Marelui Maestru", altfel spus, seful si liderul asasinilor.
Desi primul titlu al seriei se termina "in coada de peste", in AC 2 se vor clarifica multe lucruri si multe din intrebarile pe care jucatorul si le-a pus isi vor gasi raspunsul. Dar nu toate.

AC 2 continua povestea exact din locul unde s-a incehiat primul joc al seriei. In acest al 2-lea titlu, Desmond este ajutat de catre asistenta doctorului (Lucy Stillman) sa evadeze din laboratorul de cercetare. Ulterior acesta va afla ca "razboiul rece" dintre templieri si asasini continua si in prezent (prezentul jocului) si ca el, la fel ca si Lucy sunt urmasi ai asasinilor. Analog, sefii megacorporatiei Abstergo sunt urmasi ai templierilor (sau templieri contemporani daca vreti) care bineinteles au acelasi obiectiv ca si stramosii lor. Cei doi, impreuna cu alti cativa asasini, colaboratori ai domnisoarei Stillman isi vor stabili baza de operatiuni intr-un depozit abandonat dintr-un oarecare oras (al Italiei?).
Asasinii din "prezent" au la randul lor un "aparat" Animus, iar Desmond trece din nou la treaba: de aceasta data, Ezio Auditore da Firenze este stramosul a carui trecut, protagonistul il va cunoaste in cele mai mici detalii prin intermediul memoriei genetice.
Asadar, actiunea in AC: 2 se desfasoara in Italia renascentista, incepand cu anul 1459 (anul nasterii lui Ezio), si va ramane acolo inclusiv in AC: Brotherhood. Ezio va "hoinari" prin Florenta, Forli, Venetia si alte locatii rurale, va deveni prieten bun cu Leonardo DaVinci, va colabora cu Niccolo Machiavelli si va avea ca principale victime mebrii apropiati sau chiar membrii ai dinastiei Borgia, care evident faceau parte din societatea secreta a templierilor. Templierii inca nu a reusit sa puna mana si sa stapaneasca "arma" care le va permite controlul umanitatii, asta datorita eforturilor lui Altair, din primul titlu al seriei.
AC 2 are parte de un final socant, in ultima scena a jocului Ezio coborand in subsolul Vaticanului, o experienta care il va schimba pentru totdeauna.
La fel ca si in cazul succesiunii precedente, AC: Brotherhood continua actiunea exact din locul unde a ramas in titlul precedent, si anume subsolul Vaticanului. Astfel, in Brotherhood, Ezio isi va desfasura activitatile in Roma, oras pe care va incerca sa-l "curete" de coruptia si influenta dinastiei Borgia. Bineinteles ca asasinul (devenit intre timp Mare Maestru) va avea sorti de izbândã in aceasta incercare si evident ca "arma" care o cautau templierii ajunge in mainile asasinilor care intentioneaza sa o tina ascunsa pentru totdeauna.

...dar povestea lui Ezio si a lui Desmond nu se termina aici. In aceasta toamna este programat spre lansare Assassin's Creed: Revelations. Producatorii au anuntat ca acesta va fi ultimul titlu in care Desmond il va "intrupa"  pe Ezio, dar il vom revedea si pe Altair in actiune.
Oricum putin probabil ca franciza sa se incheie cu acest, al 4-lea titlu. AC: Revelations va fi unul din "motivele sa va bateti copii in acesta toamna" (this is a teaser).

Asadar, maine cei interesati, pot afla detalii despre cum sunt jocurile Assassin's Creed, cu lux de amanunte.

4 comentarii:

  1. Nice one bro, me likes it!Tributul meu pt AC e un filmulet sincronizat cat se poate cu muzica ( dar m-am rezumat la primul joc).Seria asta intra in topul meu pe langa LoK si PoP.Well, keep up the good work!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hmm pai nu ai filmuletul pe youtube? Nu dai un link?

    RăspundețiȘtergere
  3. well...a fost al 3-lea facut cred so nu te astepta la cine stie ce.Chiar se observa cand intra antivirusul sa scaneze ( framerate dropping la greu:)) )

    http://www.youtube.com/watch?v=0-GjGVRx2B4

    RăspundețiȘtergere