Home Animale Chestii Tari Clipul Saptamanii Filme Funny M-am Saturat Tipic Romania Despre Blog
Vizualizeaza Dinamic

marți, 17 august 2010

ArtMania 2010 review

La finele acestei binemeritate zi de odihna, subsemnatul decide ca ar fi interesant sa-si dea si el cu parerea referitor la festivalul ArtMania din acest an. Spre deosebire de anii trecuti, de data aceasta o sa ma rezum la un singur articol care sa cuprinda ambele zile in care mi-am facut aparitia in Piata Mare.
Asa ca, vineri i-am ascultat pe Swallow the Sun, Kamelot si...pauza...ca a trebuit sa fug la lucru...oricum "Surorile milei" chiar nu ma atrageau cu nimic si din cate am auzit, cam mult tam-tam pentru nimic. Asadar Swallow the Sun mi s-au parut reusiti la partea instrumentala si sunt sigur ca si vocea ar fi fost mai ok daca era data la volumul potrivit...mie mi s-a parut prea incet in comparatie cu volumul instrumentelor. Si oricum nasol ca solistul a aparut pe scena cu o sapca in cap si in tricou rosu...ok partea cu tricoul o inteleg, dar sapca? Cantii death / doom-metal nene, nu rap-metal, nu esti Limp Bizkit si nici Limbi'n Parc...la naiba in puii mei!
Kamelot s-au ridicat la inaltimea asteptarilor si Roy Khan (aka solistul) chiar parea ca se simte bine avand in vedere ca era prima aparitie in fata publicului romanesc; doar o singura chestie m-a deranjat...volumul la voceeee!!!! Dupa cum spuneam, urma sa cante The Sisters of Mercy insa timpul nu mi-a mai permis si cred ca nici rabdarea.
Sambata am avut ghinionul sa pierd concertul Sirenia, exceptand ultima piesa, care oricum era pe incheiate cand eu terminam de ocolit perimetrul...pacat, ar fi meritat un prin plan domnisoara solista, dar asta e.
Dark Tranquility au facut spectacol si au incins rau de tot atmosfera si pletele publicului, solistul declarand ca ii este rusine ca dupa atatia ani de cariera de abia acum au ajuns si pe la noi...better late than never. Din punctul meu de vedere Dark Tranquility meritau sa fie capul de afis si tot din punctul meu de vedere, Dark Tranquility au fost cea mai tare trupa prezenta anul acesta la ArtMania.
Ulterior, am mai stat sa ascult vreo 3 piese de la "Sergiu Tanchian" aka Serj Tankian (ex System of a Down). Imi pare rau pentru fanii lui, la fel de rau imi pare si pentru fanii System of a Down (sincer si mie imi placea trupa insa nu ma pot declara fan inrait) dar in afara de voce (care hai sa recunoastem, e inconfundabila) nu mai impresioneaza cu nimic...adica: "Chiar daca nu ne permitem, cerul s-a terminat, nu vrei sa ma tii (in brate?) iubito? Dezamagitor, inebunesc"...versuri traduse mot-a-mot din piesa "Sky is Over". Stiu stiu, defapt este un mesaj ascuns in versurile acelea, dar tot nu se compara cu System of a Down. In fine, comparativ cu anul trecut, cel putin editia din 2010 a avut un solist de rock adevarat la trupa care a ocupat capul de afis, nu am mai vazut variante europene "Britney Spears" care tzopaie pe scena ca capritzele in calduri la refrene (da-da, ma refer la blondina de la Nightwish).
Pe langa concertele mentionate, in Piata Mica sau prin diferite alte localuri din centru s-a putut asculta si ceva trupe romanesti adica: ACT, LOST, Tiarra, Sign of Agony si 9.7 Richter si Grimus. Dintre toate cele mentionate, regret ca nu i-am vazut pe Tiarra, la concertul sustinut in Flying Time...poate cu o alta ocazie, oricum i-am trecut pe lista "I wanna see".

Concluzii:
- foarte scumpe biletele, daca ai avut ghinionul sa stai pana in ultimul moment, ai avut de dat cam 110 lei pe zi sau 180 lei abonamentul...extrem extrem de scump. Nici anul trecut nu a fost mult mai ieftin insa anul trecut au fost cel putin 3 tupe tari...bine, defapt doua, ca Nightwish e cam comercial-bullshit "please buy our new album with our new blonde vocalist"...deci au fost doua trupe cu adevarat tari, My Dying Bride (care, din punctul meu de vedere meritau doar ei 200 lei biletul) si Opeth...anul acesta, Dark Tranquility si-au facut datoria pe deplin, eventual si Kamelot, in rest...pas!
- ArtMania bate pasul pe loc de vreo 2 anisori, invartindu-se undeva la maxim 10.000 de spectatori (maxim) si asta cand pe scena se afla trupa "cap-de-afis", in rest 1000-2000 oameni...slabut de tot si unul din motive cred ca este cel mentionat mai sus...scump domnule, scump.
- mor deja de curiozitate sa vad cine mai vine la anul, oricum sper ca locatia festivalului sa se mute, sa scada costurile si sa se poata utiliza cam inca pe atatia watti cati s-au folosit anul acesta (cica aproximativ 80.000 dar nu prea imi vine sa cred)...asa ca tanti Codruta (director executiv al festivalului ArtMania), ia aminte: gaseste-ti mai multi sponsori si schimba locatia, ca sa poti scadea pretul biletelor, ca sa poti aduce trupe mai mari si ca sa creasca numarul de spectatori care vor veni la festival...e doar o parere, nu trebuie neaparat sa fie una buna.

Si de final, niste mostre Dark Tranquility: